Saturday 12 September 2015

آموزش مهمترین نکات بهینه سازی سایت و سئو سازی

 عبارت SEO یا همان Search Enging Optimization به مجموعه کارهایی گفته میشود که منجر به بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو میشود. یعنی با رعایت اصول سئو سازی میتوانید کاری کنید تا موتورهای جستجو سایت شما را بهتر بشناسند و در نتیجه ورودی بیشتری به شما بدهند.
هرچند پروسه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک فرآیند پیچیده و بلند مدت است اما چه درهنگام طراحی وب سایت و چه پس از آن وب سایت شما به موتورهای جستجو معرفی شده و سئو سازی می گردد بدیهی است که درخواست جهت ادامه فرآیند افزایش رتبه  سایت شما امکان پذیر خواهد بود.در وب سایتهایی که حجم اطلاعات آنها بالا می باشد اصولا استفاده از طراحی استاتیک غیر ممکن است.شرکت وب یونیک اصفهان ، با تیم مجرب خود آماده طراحی وب سایت بر  طبق نظر مشتریان خود میباشد و هرگونه سفارش طراحی سایت  را با بهترین کیفیت و قیمت انجام میدهد.هم چنین آماده انجام پروژه های طراحی سایت در اصفهان میباشد.هم چنین شرکت وب یونیک به ساخت برنامه موبایل و هم  چنین برنامه نویسی اندروید می پردازد.برنامه نویسی جاوا و ساخت بازی اندروید از جمله سفارشات شرکت وب یونیک می باشد.
در موردطراحی سایت  فروشگاهی اینترنتی هم هر چقدر که سئوسازی سایت شما قوی تر باشد، بازدید کننده و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

گرفتن بازدید کننده برای فروشگاه اینترنتی بسیار دشوارتر از سایت های دیگر است. به عنوان مثال اگر شما یک سایت تقریحی یا خبری ایجاد کنید میتوانید از همان هفته های اول انتظار ورودی از گوگل، یاهو، و سایر موتورهای جستجو داشته باشید. اما گاهی اوقات قالب سایت فروشگاهی با اینکه چند ماه از تاسیس آن میگذرد نمیتواند وروردی خوبی از گوگل داشته باشد.

یکی از دلایل این مسئله، این است که در حالت عادی جستجو برای خرید از اینترنت در مقایسه با جستجوی عناوین سرگرمی و خبری بسیار کمتر است. با این حال با رعایت قوانین سئو میتوان کاری کرد تا بازدید کننده بیشتری وارد فروشگاه اینترنتی شما شود و خرید اینترنتی و فروش اینترنتی تاثیر موثر روی افزایش رتبه سایت دارد و رتبه در گوگل ارتقا پیدا میکند.

در این مقاله، 5 نکته مهم برای بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی از نظر سئو را بررسی میکنیم.

1. بهینه سازی Meta Tags (برچسب های متا)
هر یک از صفحه های سایتتان را با یک عنوان و توضیح منحصر به فرد برچسب گذاری کنید.دقت کنید که این کار برای رتبه بندی سایت شما توسط گوگل لازم است تا رتبه در گوگل بهبود پیدا کند. موتورهای جستجو به عناوین مختلف و متنوع علاقه زیادی دارند. شما می توانید برچسب های متا (Meta Tags) را در قسمت Head کد HTML تان درج کنید. بیشتر نرم افزارهای فروشگاه ساز امکان تعیین Meta Tag برای صفحات مختلف را دارند. برچسب عنوان (Title Tag) هنوز هم یک عامل مهم در بهینه سازی موتور جستجو و سئو قالب است.بهبود سئو طراحی قالب سایت باعث بهبود رتبه گوگل میشود و اینکار باعث افزایش رتبه سایت و افزایش بازدیدکننده میشود

2. بهینه سازی آدرس صفحات
ساختار نشانی وب (URL) هنوز هم یک عامل مهم در سئو و مخصوصا سئو ورد پرس  است، پس مطمئن شوید که آنها را به درستی تنظیم می کنید. از تعدادی واژگان کلیدی توصیفی در نشانی های وب تان استفاده کنید، اما از نشانی هایی که بیش از اندازه طولانی هستند بپرهیزید. از خط تیره کوتاه برای جداسازی واژگان کلیدی استفاده کنید، و از زیر خط ها و نمادها اجتناب نمایید.

شما به مقداری دانش فنی برای اجرا و پیاده سازی بازنویسی نشانی وب نیاز خواهید داشت. زیرا CMS های متداول فروشگاه ساز این کار را به صورت خودکار انجام نمی دهند.

3. افزودن عنوانی منحصر به فرد به فروشگاه تان
معمولا شما رقبای زیادی دارید که محصولات یا خدماتی مشابه شما ارائه میکنند. بنابر این باید چیزی در توضیحات یا عناوین فروشگاه شما باشد که در سایر فروشگاه ها نیست. سعی کنید با ارائه برخی تصاویر منحصر به فرد و محتوای متنی که خودتان نوشته اید، شاخص باشید. از کپی کردن متن توضیحات از سایر فروشگاه ها خودداری کنید! چون چیزی نصیب تان نمیکند. با افزودن توضیحات اختصاصی به گروه ها و صفحه های محصول تان، نه تنها در حال ارائه محتوای بیشتر به موتورهای جستجو به منظور شاخص بودن هستید، بلکه اطلاعات بیشتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورید.


4. سرعت لود شدن سایت همیشه مهم است
فرقی ندارد شما چه محصولی میفروشید یا چه خدماتی ارائه میکنید. بازدید کنندگان سایت ها (که در اینجا مشتریان شما هستند) همیشه از بازدید سایت هایی که سریع بارگذاری میشوند لذت میبرند. یک فروشگاه اینترنتی سنگین که با کندی بارگزاری میشود، یکی از دلایل از دست دادن مشتری است. هیچ کس دوست ندارد چند دقیقه در انتظار باز شدن یک صفحه (Loading) منتظر بماند. اگر چه کیفیت عکس محصولات مهم است، ولی نباید حجم ها آنقدر زیاد باشد که مشتری قید صفحه را زده و آن را ببندد. علاوه بر توجه بر حجم صفحات، از کیفیت و سرعت سرور سایت خود نیز مطمئن شوید.

5. لینک های داخلی
لینک های داخلی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم هستند. همان لینک هایی که شما در صفحات مختلف درج میکنید و بازدید کننده را به صفحات دیگر سایتتان میبرید. هر زمان که فرصتی برای لینک به یک صفحه محصول به دست آوردید، می بایست این کار را انجام دهید. مثلا محصول جدیدی را در فروشگاه درج کرده اید، در توضیحات میتوانید بگویید این محصول نسبت به فلان محصول (لینک) این تفاوت ها را دارد. البته استفاده از لینک های داخلی می بایست با میانه روی و اعتدال صورت گیرد. از هوش خود بهره بگیرید و برای پیوند دادن به هر واژه کلیدی که با آن روبرو می شوید کاملا فکر کنید.

No comments:

Post a Comment